Кінцевим етапом
проведення процедури закупівлі за державні кошти є затвердження замовником
звіту про результати проведення процедури закупівлі (надалі звіт).
Статтею 19
Закону України “Про здійснення державних закупівель” від 01.06.2010 року №2289-VІ (надалі Закон) встановлюються
обов'язкові дані, які повинен містити звіт, а саме:
·
найменування предмета закупівлі;
·
кількість учасників процедури закупівлі
та найменування і
місцезнаходження учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
·
ціни пропозицій конкурсних торгів (цінові пропозиції або
ціна
пропозиції на переговорах у разі застосування процедури закупівлі
в одного
учасника) та сума, визначена у
договорі про закупівлю;
·
дата
оприлюднення та номер
оголошення з відомостями про
рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі
проведення закупівлі за рамковими угодами), опублікованого у
державному офіційному друкованому виданні з питань державних
закупівель та розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу
відповідно до статті 10 цього Закону;
рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі
проведення закупівлі за рамковими угодами), опублікованого у
державному офіційному друкованому виданні з питань державних
закупівель та розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу
відповідно до статті 10 цього Закону;
·
дата оприлюднення і номер повідомлення про акцепт пропозиції
конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за
результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника),
опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з
питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі
Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону;
конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за
результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника),
опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з
питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі
Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону;
·
дата оприлюднення і номер оголошення про
проведення процедури
закупівлі та дата оприлюднення і номер оголошення про результати
процедури закупівлі, опублікованих у державному офіційному
друкованому виданні з питань державних закупівель, у міжнародному
інформаційному виданні з питань державних закупівель
Уповноваженого органу (у випадках, передбачених цим Законом) та
розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до
статті 10 цього Закону;
закупівлі та дата оприлюднення і номер оголошення про результати
процедури закупівлі, опублікованих у державному офіційному
друкованому виданні з питань державних закупівель, у міжнародному
інформаційному виданні з питань державних закупівель
Уповноваженого органу (у випадках, передбачених цим Законом) та
розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до
статті 10 цього Закону;
·
адреса веб-сайту, на якому замовником
додатково розміщувалась
інформація про закупівлю (у разі наявності);
інформація про закупівлю (у разі наявності);
·
у разі
якщо в результаті проведення
торгів не було укладено
договір про закупівлю, - підстави прийняття рішення про
неукладення договору про закупівлю, якщо таке мало місце;
договір про закупівлю, - підстави прийняття рішення про
неукладення договору про закупівлю, якщо таке мало місце;
·
зведена інформація замовника
про наявність та відповідність
встановленим законодавством вимогам документів, що підтверджують
відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до
статті 16 цього Закону, та наявність/відсутність обставин,
встановлених статтею 17 цього Закону, із зазначенням відповідних
підстав.
встановленим законодавством вимогам документів, що підтверджують
відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до
статті 16 цього Закону, та наявність/відсутність обставин,
встановлених статтею 17 цього Закону, із зазначенням відповідних
підстав.
Форму звітів та
Інструкцію щодо їх заповнення затверджено Наказом Міністерства економіки
України №922 від 26.07.2010 року “Про затвердження форм документів у сфері
державних закупівель” (надалі Наказ), а саме наступні форми: звіт про результати проведення
процедури відкритих і двоступеневих торгів,
звіт про результати проведення процедури запиту цінових пропозицій, звіт про
результати проведення процедури закупівлі в одного учасника.
Звіт складається за результатами
проведення кожної процедури, а також обов’язково складається та затверджується замовником у разі
відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися. Слід зазначити, що форма звіту за результатами проведення
процедури попередньої кваліфікації не затверджена. Оскільки відповідно до
статті 38 Закону зазначена процедура після відбору учасників за результатами
попередньої кваліфікації проводиться так само, як процедура відкритих торгів,
замовник у разі застосування процедури попередньої кваліфікації складає звіт за
формою звіту про результати проведення процедури відкритих торгів та зазначає у
пункті 14 форми звіту “Інша інформація” інформацію щодо проведення попередньої
кваліфікації. Як приклад, це може бути
інформація стосовно кваліфікаційних критеріїв, передбачених кваліфікаційною
документацією, кількості учасників, що подали кваліфікаційні
пропозиції,кількості учасників, що пройшли кваліфікаційний відбір, інша
інформація, передбачена формою повідомлення про результати проведення
попередньої кваліфікації, затвердженої Наказом.
У разі подання учасниками пропозицій конкурсних
торгів, відповідно до умов документації конкурсних торгів, в межах єдиної процедури закупівлі
за окремими частинами предмету закупівлі (лотами)
є вірогідність отримання замовником різних результатів в межах однієї процедури, наприклад: за деякими лотами процедура відміняється (визнається такою, що не відбулася), а за
деякими – замовник визначає
переможців торгів. У такому випадку замовником у звіті зазначається дата оприлюднення і номери оголошень про
результати торгів (дати оприлюднення і номери інформації про результати
процедури запиту цінових пропозицій), як
щодо відміни (визнання такими, що не відбулися) торгів за частинами (лотами),
так і щодо визначення переможців.
Закон не встановлює граничних строків складання та затвердження звіту. Однак після
його затвердження замовник повинен оприлюднити його відповідно до статті 10
Закону на веб-порталі Уповноваженого органу - Міністерства економічного
розвитку і торгівлі (надалі Міністерство) за адресою: zvit@tender.me.gov.ua протягом трьох робочих днів з дня його затвердження,
крім випадків застосування процедури електронного реверсивного аукціону,
результати якої оприлюднюються в порядку, визначеному розділом VIII-1 Закону. У
випадку застосування процедури електронного реверсивного аукціону звіт замовником
не складається. Протягом дня, наступного за днем укладення договору, оператор
електронного майданчика оприлюднює на електронному майданчику та веб-порталі Міністерства звіт за процедурою електронного реверсивного аукціону.
Звіт готується
українською мовою, підписується уповноваженою особою замовника (із зазначенням
посади, прізвища та ініціалів) та засвідчується в установленому порядку
печаткою замовника. Відповідно до статті 19 Закону звіт а також усі документи
щодо державних закупівель, передбачені Законом, зберігаються замовником
протягом трьох років.
Звіт є одним з документів, які
необхідні замовнику для здійснення оплати за договором про закупівлю. Так
згідно статті 7 Закону Центральний
орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського
обслуговування бюджетних коштів
до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряють наявність та
відповідність укладеного договору про закупівлю, звіту,
правильність їх оформлення відповідно до законодавства, а також наявність оголошення про
проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних
торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результаттами застосування процедури
закупівлі в одного учасника), відомостей про рамкову угоду, за якою укладено
договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами),
оголошення про результати процедури закупівлі, що були опубліковані в
державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та
відповідних міжнародних виданнях у випадках, передбачених Законом. Перевіркою
правильності оформлення документів вважається перевірка дотримання замовником
встановлених законодавством вимог до форми документа та правильності його
заповнення відповідно до затверджених інструкцій стосовно заповнення таких форм
(за їх наявності) або розміщенні на веб-порталі Міністерства та на веб-сайті
оператора електронного майданчика (у разі застосування процедури електронного
реверсивного аукціону).
Згідно наказу
Державного казначейства України від 14 вересня 2010 року №330 “Про затвердження
Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів, які надаються
розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів на стадії реєстрації зобов’язань
та оплати рахунків”, звіт включений до переліку документів, які розпорядники та
одержувачі бюджетних коштів повинні пред’явити до органів Державного
казначейства України для реєстрації зобов’язань та оплати рахунків. Відповідно
до статті 51 Закону України “Про банки і банківську діяльність” під час оплати
за договорами, укладеними підприємствами (термін “підприємство” у визначенні
Закону), банки перевіряють наявність звіту та інших документів, що
підтверджують виконання такими підприємствами вимог Закону.
І на завершення проведення процедури, то, заради чого
проводяться торги – реєстрація договору в органах Державної казначейської
служби. Відповідно до п.2.2. Наказу Міністерства фінансів України від
02.03.2012 року № 309 за умови взяття бюджетного зобов’язання, за яким
застосовуються процедури закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти,
розпорядник бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати, зазначеної у звіті
про результати проведення процедури закупівель, подає до органу Казначейства оригінали
документів або їх копії, засвідчені в установленому прядку, що підтверджують
проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних
закупівель. Тобто реєстрація договору про закупівлю замовником здійснюється
протягом 7 робочих днів з дати затвердження звіту, одразу після його
затвердження.
За матеріалами сайту Палати адвокатів України
Комментариев нет:
Отправить комментарий